عالمی پرکار و روشن بین

پایگاه رسمی آیت الله واعظ زاده خراسانی

دکتر علی‌رضا رشیدیان
استاندار خراسان رضوی

4b
46

استاندار خراسان رضوی در پیامی درگذشت مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده ی خراسانی را تسلیت گفت.

علی‌رضا رشیدیان در این پیام اظهار داشت: قطعا خدمات شایسته و ارزشمند آن عالم مجاهد در تقریب مذاهب و تحکیم اخوت اسلامی، ماجور خواهد بود.
متن کامل پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی

خبر درگذشت  مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده ی خراسانی موجب تاثر و تالم عمیق شد.
قطعا خدمات شایسته و ارزشمند آن عالم مجاهد در تقریب مذاهب و تحکیم اخوت اسلامی، ماجور خواهد بود.
آن مرحوم در زمینه‌های تفسیر قرآن، فقه، فقه الحدیث، تاریخ تفسیر، تاریخ حدیث، تاریخ علوم عقلی، تاریخ فقه، قواعد فقه، تاریخ علوم اسلامی، تاریخ اسلام و فلسفه و کلام به تدریس و ارشاد دانشجویان همت گماشت و سال ها به عنوان استاد تمام وقت در دانشگاه های مختلفی چون علوم اسلامی رضوی مشهد، دانشگاه تربیت مدرس و دانشکده الهیات دانشگاه تهران به تربیت دانشجویان جوان پرداخت.
از جمله شاگردان برجسته ی مرحوم آیت الله واعظ زاده ی خراسانی می توان به حاج شیخ هاشم قزوینی، حاج شیخ کاظم دامغانی و حاج میرزا احمد مدرس یزدی، اشاره کرد.
از مهمترین آثار به جا مانده از آن عالم فرزانه، تصحیح و تحقیق دو کتاب ” المقنع و الهدایه ” از شیخ صدوق، شرکت فعال در تالیف کتاب «جامع احادیث الشیعه» و گردآوری و تصحیح و انتشار مقالات کنگره شیخ طوسی در سه جلد، می باشد.
اینجانب ضمن تسلیت درگذشت آن مرحوم به خانواده، علما، طلاب حوزه های علمیه، اساتید و عموم مردم استان؛ آرزوی علو درجات و غفران الهی را برای آن فقید سعید از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

پیمایش به بالا